JUKO: Palkkausjärjestelmän uudistamista koskevaa keskustelua jatkettiin

11.1.2018

Palkansaajajärjestöt ja työnantajia edustava Sivistystyönantajat jatkoivat keskiviikkona 10.1. neuvotteluja yliopistojen työehtosopimuksen uudistamiseksi.

Tapaamisessa jatkettiin keskustelua palkkausjärjestelmän uudistamisesta. Työnantaja jakoi uudistetun esityksensä, jossa oli jossain määrin otettu huomioon JUKOn ja muiden palkansaajajärjestöjen aikaisemmin tekemiä huomioita ja korjausehdotuksia.

Palkankorotuksista ei keskusteltu tällä kertaa. Neuvottelut jatkuvat 15.1.2018.

Voit seurata JUKOn neuvottelutiedotusta ja muita uutisia myös Facebookissa ja Twitterissä. Lue lisää JUKOn neuvottelutavoitteista artikkelista ”JUKO haluaa selkeyttää yliopistojen työaikajärjestelmiä”.

Lisätietoja:

• JUKOn yliopistoneuvottelukunnan varapuheenjohtaja Tarja Niemelä, p. 050 340 2725
  • JUKOn neuvottelupäällikkö Markku Kojo, p. 0400 419784.

Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO ry on pääsopijajärjestö, joka edustaa yli 200 000 työntekijää kunnan, valtion, yliopiston ja kirkon sopimusaloilla. JUKO edustaa yliopistosektorilla yli 18 000 palkansaajaa. Yliopistojen työehtosopimus neuvotellaan Sivistystyönantajat ry:n kanssa. Muita pääsopijajärjestöjä ovat JUKOn lisäksi Palkansaajajärjestö Pardia ry ja Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL.