JUKO 26.2.: Me olemme yliopisto -mielenilmaukset 28.2. - löydä oman yliopistosi tapahtuma

26.2.2018

Jumiutuneiden yliopistojen työehtosopimusneuvottelujen vauhdittamiseksi Helsingin yliopiston henkilöstö on lakossa 28.2., jos ratkaisua ei synny ennen sitä. Lakossa olevia yliopistolaisten tueksi järjestetään eri puolilla Suomea Me olemme yliopisto -mielenilmauksia.

Jos Helsingin yliopiston henkilöstön lakko toteutuu 28.2., järjestetään myös muissa yliopistoissa erilaisia tempauksia Me olemme yliopisto -hengessä. Päivitämme tähän listaan paikallisten tapahtumien tietoja, kun niitä saamme. Tarkempia tietoja kannattaa kysyä oman yliopistosi lakkopäälliköltä, luottamusmieheltä tai yhdistykseltä.

Helsinki 28.2.

- Aamupäivällä kokoonnumme Porthanian edustalle Me olemme yliopisto -mielenilmaukseen kello 11 alkaen (Yliopistonkatu 3). Luvassa on palavia puheenvuoroja yliopistolaisten työn arvostuksesta, rutkasti Me olemme yliopisto -henkeä sekä lämmintä juotavaa.

- Iltapäivällä on vuorossa PopUp Strike Talks Vanhan kahvilassa klo 15-18 (Mannerheimintie 3). Yliopistolaiset näkyvät ja kuuluvat myös Vanhan Ylioppilastalon ulkopuolella Kolmen sepän aukiolla. Lavalle nousevat muun muassa professorit Niklas BruunJukka KekkonenLaura Kolbe ja Teivo Teivainen sekä kansanedustajat Outi Alanko-KahiluotoJyrki Kasvi ja Pilvi Torsti.

Lue lisää tapahtumista. >>

Joensuu, Kuopio ja Savonlinna 28.2.

- Joensuussa kokoonnutaan Alkukivillä, Kuopiossa keskusaukiolla ja Savonlinnassa pääportilla kello 12. Luvassa puheita yliopistolaisten työn arvostuksesta.

Jyväskylä 28.2.

- Me olemme yliopisto -kävely yliopiston kampuksella kello 10.00-13.30. Luvassa happihyppelyä ja tietoutta reiluista työehdoista ja palkkauksesta. Tervetuloa mukaan keskustelemaan!

Oulu 28.2.

- Me olemme yliopisto -päivystystiski yliopiston keskusaulassa. Tule kuulemaan, miksi yliopistolaisetkin ansaitsevat reilut ja oikeudenmukaiset työehdot.

Tampere 28.2.

- Kokoontuminen ja kynttilämeri Väinö Voionmaan patsaalla Tampereen yliopiston edessä heti aamusta. Me olemme yliopisto -henki näkyy koko päivän ajan Tampereen yliopiston ja Tampereen teknillisen yliopiston kampuksella.

Turku 28.2.

- Turun yliopiston ja Åbo Akademin henkilöstön Me olemme yliopisto -mielenilmaus Turun tuomiokirkon aukiolla kello 12-13. Paikalla myös soppatykki!