Kutsu: Avoin tiede ja tutkimus –hankkeen työryhmäseminaari 2015

26.2.2015

Opetus- ja kulttuuriministeriön Avoin tiede ja tutkimus (ATT) -hanke järjestää seminaarin perjantaina 27.3.2015 klo 9.30–14.30 Tieteiden talon salissa 104 (Kirkkokatu 6, Helsinki). Seminaarissa kerrotaan ja keskustellaan ATT-hankkeen työryhmien tuloksista ja työn jatkosta. Tilaisuuden kieli on suomi. Ohjelmaan kuuluu kahvi- ja lounastarjoilu.

Ilmoittautuminen seminaariin on avoinna. Ohjelma sekä linkki ilmoittautumislomakkeeseen löytyvät osoitteesta http://web.csc.fi/csc/kurssit/arkisto/att_tyoryhmaseminaari_15

Ohjelmaa päivitetään sitä mukaa kun puhujia varmistuu.

ATT-hanke aloitti toimintansa keväällä 2014. Hankkeen tavoitteena on tukea suomalaista tiedettä ja tutkimusta hyödyntämään digitalisaation aikaansaamaa kulttuurinmuutosta ja nousemaan avoimuudessaan maailman huipulle. Hankkeen toteutuksessa keskeisessä roolissa ovat työryhmät, joissa asiantuntijat yhteiskunnan eri aloilta ratkovat avoimuuteen liittyviä kysymyksiä. Seminaarissa työryhmien edustajat kertovat väliaikatietoja työn etenemisestä. Tapahtuma on samalla mahdollisuus kaikille avoimesta tieteestä ja tutkimuksesta kiinnostuneille päästä keskustelemaan, verkostoitumaan ja vaikuttamaan. Lisätietoja hankkeesta löytyy sen sivuilta, osoitteesta avointiede.fi.

Seminaaria koskeviin kysymyksiin vastaa koordinaattori Heidi Laine, heidi.laine (at) csc.fi, puh. 040-513 95 93.

Tervetuloa!