Jäsenedut

Edunvalvontaa

• Palkkaukseen ja työsuhteen ehtoihin liittyvä edunvalvonta
  • Luottamusmiehet ja paikallisosasto työpaikalla
  • Tiede- ja koulutuspoliittinen edunvalvonta

Työsuhdeturvaa

Vakuutusturvaa

• Työttömyysvakuutus
  • Ammatillinen vastuu- ja oikeusturvavakuutus
  • Professoriliiton jäsenvakuutukset ovat siirtyneet Vakuutusyhtiö Turvaan 1.1.2024 alkaen. Muutos ei aiheuta katkosta jäsenen vakuutusturvaan. Jos jäsen on vuodenvaihteen yli ulottuvalla matkalla, Turvan vakuutus korvaa 1.1.2024 klo 0.00 jälkeen alkaneet matkasairaudet, sattuneet tapaturmat ja matkatavaravahingot. Uusi vakuutuspaketti sisältää vapaa-ajan matkustaja-, matkatavara-, matkavastuu- ja matkaoikeusturvavakuutuksen ilman yläikärajaa. Näissä vakuutuksissa vakuutettuna ovat myös mukana matkustava, jäsenen kanssa samassa taloudessa asuva puoliso sekä mukana matkustavat alle 20-vuotiaat lapset ja lapsenlapset. Lisäksi jäsenet on vakuutettu vapaa-ajan tapaturmavakuutuksella sen vakuutuskauden loppuun saakka, jonka aikana vakuutettu täyttää 80 vuotta. Tutustu jäsenvakuutuksiin ja räätälöityihin etuihin osoitteessa turva.fi/professoriliitto. Löydät Turvan yhteystiedot ja ohjeet vahinkoilmoituksen tekoon osoitteessa turva.fi/yhteystiedot.
  • Vapaa-ajan tapaturmavakuutus Vakuutusyhtiö Fenniassa 31.12.2023 saakka, ks. alla oleva dokumentti. Kotimaassa FenniaHoitaja neuvoo sairaus- ja tapaturmatilanteissa ja hoitaa ajanvaraukset puolestasi. FenniaHoitaja palvelee joka päivä klo 7–23 numerossa 010 503 5000. OmaFennia, kuluja haetaan kirjautumalla kotitalousasiakkaana.
  • Vapaa-ajan matkavakuutus Vakuutusyhtiö Fenniassa 31.12.2023 saakka, ks. alla oleva dokumentti. Ulkomailla sattuneissa vakavissa sairaustapauksissa ja tapaturmissa ota yhteys Fennian Reissuapu 24h, p. +358 10 503 5503. Vakuutustodistuksen voi pyytää osoitteesta asiakaspalvelu.yritys@fennia.fi, puh. 010 503 8818.

Tietoa ja koulutusta

Muuta