Tampereen yliopiston osasto

Professoriliitto on v. 1969 perustettu akavalainen työmarkkinajärjestö, jonka jäseninä ovat yliopistojen (eli tiede- ja taidekorkeakoulut) professorit ja tutkimuslaitosten vastaavassa asemassa olevat virkamiehet sekä näiden virkojen väliaikaiset hoitajat. Professoriliittoon kuuluu yli 2000 jäsentä. Järjestäytymisaste on noin 80 %.

Näiden sivujen kautta saat tietoa Professoriliiton Tampereen osaston toiminnasta, löydät tarvittavia yhteystietoja sekä mm. Professoriliiton liittymislomakkeen.

Professoriliiton Tampereen yliopiston osaston toiminnassa ajankohtaista:

Professoriliiton Tampereen yliopiston uuden osaston johtokunta on aloittanut toimintansa

• Uuden johtokunnan toinen kokous pidettiin 12.2.2019. Kokouksessa käsiteltiin toiminta. ja talousssuunitelmaa, emeriti-sopimuksia, sekä tehtiin Professoriliiton 50-vuotisjuhlavuoden ja osaston sääntömääräisen kevätkokouksen valmistelua. Lisäksi keskusteltiin professorilounaista, tiedevaaleista ja rehtorin tapaamisista.
  • Johtokunta piti järjestäytymiskokouksen 15.1.2019. Kokouksessa sovittiin tehtävien jaosta, suunniteltiin tulevaa toimintaa ja käytiin keskustelua toiminnan tavoitteista ja painopisteistä.