Professoriliiton viestintäpäälliköksi Leena Kurkinen

28.3.2022

Kuva: Milla Talassalo

Leena Kurkinen on aloittanut Professoriliiton viestintäpäällikön tehtävässä 28. maaliskuuta.

Kurkinen siirtyi Professoriliittoon Medialiitosta, jossa hän on hoitanut liiton viestintää ja tapahtumien markkinointia. Ennen Medialiittoa hän on työskennellyt muun muassa Veronmaksajain Keskusliitossa ja useammassa eri ministeriössä. Kurkinen on koulutukseltaan valtiotieteiden ja kauppatieteiden maisteri.

– Koulutus, osaaminen ja sivistys ovat keskeisiä arvoja suomalaisessa yhteiskunnassa. On suuri ilo päästä työskentelemään liitossa, joka edistää tutkimuksen ja opetuksen vapautta sekä yliopistojen ja tutkimuslaitosten jatkuvaa kehittymistä, Kurkinen korostaa.

Yliopistosektorin työehtosopimusneuvottelut ovat kriittisessä vaiheessa. Sopimuskausi loppuu 31.3.2022. Neuvotteluja käydään päivittäin.

– Olemme erittäin iloisia saadessamme kokeneen viestinnän ammattilaisen työskentelemään tieteen, taiteen ja sivistyksen puolesta. Haluan toivottaa Leenan lämpimästi tervetulleeksi joukkoomme, toteaa toiminnanjohtaja Tarja Niemelä.

Yhteystiedot:

Leena Kurkinen: leena.kurkinen (at) professoriliitto.fi, puh. 050 531 5465