Professoriliiton Tampereen teknillisen yliopiston osaston johtokunta tapasi paikallisia kansanedustajia

26.1.2017

Kuvassa vasemmalta: Pasi Kallio, Pauli Kiuru, Arto Satonen, Sami Savio ja Jouni Kivistö-Rahnasto. Kuva: Virpi Andersin/ TTY

Professoriliiton Tampereen teknillisen yliopiston osaston johtokunta tapasi maanantaina 23.1.2017 Tampereen teknillisellä yliopistolla kansanedustajat Arto Satosen (kok), Pauli Kiurun (kok) ja Sami Savion (PS).

Professorit esittelivät kansanedustajille liiton toimintaa ja kertoivat Tampereen teknillisen yliopiston ajankohtaisia kuulumisia. Keskustelussa nousivat esiin muun muassa yliopiston tiivis yritysyhteistyö, yritysmaailman ja opetus- ja kulttuuriministeriön yliopistoihin kohdistuvat osin eriävät toiveet sekä Tampere3-hanke.

Professoriliiton toiminnan yhtenä painopisteenä on tutkimuksen, sivistyksen ja opetuksen turvaaminen. Korostamme tieteen, taiteen ja ylimmän opetuksen vapautta ja ajamme niiden resurssien vahvistamista.

Toimiva vuoropuhelu kansanedustajien ja Professoriliiton välillä on tärkeä kanava vaikuttaa yliopisto- ja tiedepolitiikkaan.

-Kansanedustajat arvostavat Professoriliiton näkemyksiä ja ovat kiinnostuneita kuulemaan yliopistojen kuulumisia, kiteyttää professori Pasi Kallio Tampereen teknillisestä yliopistosta.

Professoriliitto on vastikään teettänyt toiminnastaan vaikuttavuusanalyysin, ja sen suositusten pohjalta vaikuttamistyötä tehostetaan entisestään vahvistamalla paikallistason yhteydenpitoa osastojen ja kansanedustajien välillä.