Välkommen som medlem

Professorer vid universitet (och biträdande professorer i tenure track) samt forskare och lärare i jämförbar ställning kan ansluta sig som medlemmar i Professorsförbundet. Även forskningsprofessorer vid statens forskningsinstitut kan ansluta sig till förbundet under vissa förutsättningar.

Fyll noggrant i anslutningsformuläret och skicka det.

Skriv ut och fyll i den fullmakt som behövs för debitering av medlemsavgiften. Med fullmakten låter Du Din arbetsgivare göra innehållning av medlemsavgiften av Din lön för Professorsförbundets räkning.

Scan Din fullmakt och skick den krypterad till förbundet (för närmare instruktioner, titta på Securemail här): mia.rikala (at) professoriliitto.fi.

I anslutningsformuläret frågas det också om arbetslöshetskassa. Professorsförbundets arbetslöshetskassa är Arbetslöshetskassan för undervisning och vetenskap (tidigare Lärarnas arbetslöshetskassa). Arbetslöshetskassans medlemsavgift ingår i förbundets medlemsavgift. Meddela också i formuläret om du redan är medlem i Arbetslöshetskassan för undervisning och vetenskap.

Läs om medlemsförmånerna här!