Medlemsförmåner

Intressebevakning

• Intressebevakning i frågor som gäller avlöning och anställningsvillkor
  • Förtroendemän och lokalavdelningar till hands på arbetsplatserna
  • Vetenskaps- och utbildningspolitisk intressebevakning

Anställningsskydd

Försäkringsskydd

• Arbetslöshetsförsäkring
  • Yrkesrelaterad ansvars- och rättsskyddsförsäkring
  • Professorsförbundets medlemsförsäkringar har överförts till Turva 1.1.2024. Ändringen orsakar inget avbrott i medlemmarnas försäkringsskydd. Om en medlem åker på resa och resan sträcker sig över årsskiftet, ersätter Turvas försäkring eventuella sjukdomar som börjat eller olycksfall och skador på resgods som inträffat under resan efter kl. 0.00 den 1 januari 2024. Det nya försäkringspaketet innehåller en resenärs-, resgods-, reseansvars- och reserättsskyddsförsäkring för fritid utan övre åldersgräns. Försäkrade i dessa försäkringar är också en medresande make som bor i samma hushåll som medlemmen samt medresande barn och barnbarn under 20 år. Dessutom är medlemmarna försäkrade med en fritidsolycksfallsförsäkring fram till utgången av den försäkringsperiod under vilken de fyller 80 år. Läs mer om medlemsförsäkringarna och dina skräddarsydda förmåner på adressen turva.fi/professorsforbundet.

Information och utbildning